zondag 18 maart 2012

Dag 10 foto's namaken

Vandaag starte ik de dag met het aanduiden van de foto van donderdag, omdat het er door tijdsgebrek niet van gekomen was. Het was een hele moeilijke keuze, maar we zijn er toch samen uitgekomen:
Hieronder de foto van donderdag:

Fotograaf Axelle


Daarna liet ik de kleuters op zoek gaan naar mijn foto's die ik nodig had om mijn begeleide activiteit te doen. Per twee stuurde ik de kleuters op pad. Voordat ik het wist was het tijd voor koek en drank en ontbrak er nog één foto.

 Na de speeltijd liet ik mijn groepje waarmee ik als eerste aan de slag ging de laatste foto zoeken. Hierna bespraken we wat we op de verschillende foto's zagen. Toen iedereen begrepen had dat we de foto's identiek gingen proberen na te maken, gingen we van start. Per twee gaf ik de kleuters een foto en een fototoestel. De kleuters gingen op zoek naar de materialen en zette ze in de juiste positie. Na enkele malen proberen, kregen ze een nieuwe foto van mij.
Gelukkig was het experimenteren de hoofdzaak, want er is geen één foto identiek getrokken als het voorbeeld. De kleuters namen allerlei houdingen aan en maakten van allerlei knopjes gebruik. Op die manier leerden de kleuters het fototoestel nog beter kennen.
Sommige kleuters kwamen me wel vertellen dat ze het moeilijk vonden en waren ook vrij snel tevreden van het resultaat.

In de namiddag ging ik aan de slag met een tweede groepje. Ook hier ging ik op dezelfde manier aan de slag. De kleuters genoten ervan om zelfstandig met het fototoestel aan de slag te gaan. Wanneer ze enkele foto's hadden proberen na te trekken, liet ik ze per twee zelf foto's trekken van materialen. Daarna bekeken we de foto's en liet ik beide groepjes

Omdat het vandaag maar tot 15u school was, moesten we voor de laatste speeltijd de foto van vandaag bepalen. Dit verliep uitzonderlijk vlot, want meer als de helft van de klas koos voor deze foto:


Fotograaf Bo

Tot maandag met weer een nieuw verhaal!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten